راهنمای انتخاب دوربین شکاری برای تماشای مسابقات استادیومی و تئاتر

دوربین دوچشمی یکی از وسایلی است که برای تماشای مناظر دور و زیبا استفاده می‌شود. اما آیا می‌دانید که چگونه دوربین دوچشمی کار می‌کند و چه عواملی بر کیفیت تصویر آن تأثیر می‌گذارند؟ آیا می‌دانید که برای تماشای مسابقات استادیومی و تئاتر چه نوع دوربین دوچشمی را باید انتخاب کنید؟ در این مقاله به شما نشان می‌دهیم که چگونه با دانستن مفاهیمی مانند قدرت بزرگنمایی، قطر عدسی‌های شیئی و میدان دید، دوربین دوچشمی مناسب  برای تماشای مسابقات استادیومی و تئاتر را انتخاب کنید. با ما همراه باشید

همچنین بخوانید: دوربین روی اسلحه

فرض کنید در استادیوم ورزشی یا صحنه تئاتر مشغول تماشای این رویداد ها هستید اما شما از دور تصاویر را با چشم خود می‌بینید.حال اگر میخواهید جزئیات دقیقتر و بیشتری نسبت به سایر تماشاگران  تماشا کنید قطعا به یک دوربین دوچشمی با بزرگنمایی و میدان دید مناسب احتیاج دارید .اما قبل از انتخاب دوربین مورد نظر خود ابتدا باید با مفهوم بزرگنمایی و قطر عدسی شیئی و میدان دید دوربین و تاثیر اندازه های مختلف آنها در کیفیت تصویر و دید شما آشنا شوید . در ادامه به این موضوعات جذاب میپردازیم .

قدرت بزرگنمایی دوربین دوچشمی:

بزرگنمایی دوربین شکاری نشان دهنده این است که چقدر تصویر را نزدیک می کند. بزرگنمایی دوربین شکاری معمولا با یک عدد و یک حرف x نشان داده می شود. برای مثال، یک دوربین شکاری با بزرگنمایی 10x، تصویر را 10 برابر نزدیک تر نشان می دهد. بزرگنمایی بیش از حد ممکن است باعث کاهش میدان دید تصویر شود. همچنین دوربین شکاری با بزرگنمایی زیاد، حساس تر به لرزش دست است و نیاز به استفاده از سه پایه دارد.

قدرت بزرگنمایی نشان‌دهنده‌ی این است که چقدر تصویر بزرگ‌تر از حالت عادی به چشم می‌رسد. برای مثال، دوربین دوچشمی با قدرت بزرگنمایی ۸، تصویر را ۸ برابر بزرگ‌تر نشان می‌دهد.  قدرت بزرگنمایی بیشتر، تصویر روشن‌تر و واضح‌تری از شیء دور ارائه می‌دهد، اما همچنین تکان‌های دست را نیز بیشتر نشان می‌دهد و ممکن است باعث سرگیجه و خستگی چشم شود. قدرت بزرگنمایی کمتر، تصویر دورتر از چشم خواهد بود، اما همچنین تکان‌های دست را کمتر نشان می‌دهد و ممکن است جزئیات را کمتر نشان دهد.
بزرگنمایی مناسب برای تماشای مسابقات استادیومی و تئاتر ۸ یا ۱۰ است .

در تصویر زیر می‌توانید تفاوت قدرت بزرگنمایی ۸ و ۱۰ را ببینید:

در جدول زیر می‌توانید مزایا و معایب قدرت بزرگنمایی‌های مختلف را مقایسه کنید:

قدرت بزرگنمایی۴ تا ۶مناسب برای تماشای مناظر گسترده  همراه با جزئیات کمتر

قدرت بزرگنمایی۸ تا ۱۰مناسب برای تماشای مسابقات استادیومی و تئاتر همراه با جزئیات بیشتر

قدرت بزرگنمایی۱۲ تا ۱۶مناسب برای تماشای ستارگان و ماه

قطر عدسی شیئ:

قطر عدسی دوربین شکاری نشان دهنده اندازه عدسی اصلی یا جلویی دوربین است. قطر عدسی دوربین شکاری معمولا با یک عدد و یک حرف mm نشان داده می شود. برای مثال، یک دوربین شکاری با قطر عدسی 40mm، دارای یک عدسی اصلی با قطر 40 میلی متر است. قطر عدسی بیشتر به معنای ورود نور بیشتر به دوربین و در نتیجه روشنایی و وضوح بیشتر تصویر است. اما قطر عدسی بیشتر همچنین باعث افزایش اندازه و وزن دوربین می شود.
قطر عدسی مناسب برای تماشای مسابقات استادیومی و تئاتر ۳۰  تا ۵۰ میلیمتر می‌باشد .

میدان دید دوربین :

میدان دید دوربین شکاری نشان دهنده اندازه قسمتی از منظره است که از طریق دوربین قابل رویت است. میدان دید دوربین شکاری معمولا با یک عدد و یک حرف m یا ft نشان داده می شود. برای مثال، یک دوربین شکاری با میدان دید 100m، به این معنی است که اگر از فاصله 1000 متری به یک منظره نگاه کنید، می توانید 100 متر از آن را از طریق دوربین ببینید. میدان دید بیشتر به معنای دید گسترده تر و راحت تر است. میدان دید دوربین شکاری تحت تاثیر بزرگنمایی و قطر عدسی است. معمولا بزرگنمایی بیشتر، میدان دید کمتر و قطر عدسی بیشتر، میدان دید بیشتر را به همراه دارد.
میدان دید مناسب برای تماشای مسابقات استادیومی و تئاتر ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر است .

همچنین بخوانید: تشخیص دوربین الصقر اصل

نتیجه‌گیری :

در این مقاله با شما درباره‌ی دوربین دوچشمی و معیارهای انتخاب آن برای تماشای مسابقات استادیومی و تئاتر صحبت کردیم. دیدیم که چگونه با دانستن مفاهیمی مانند قدرت بزرگنمایی، قطر عدسی‌های شیئی و میدان دید، دوربین دوچشمی مناسب برای نیازهای خود پیدا کنیم. همچنین چندین مثال، تصویر، جدول و نکته‌ی کلیدی را برای شما ارائه کردیم تا مقاله‌ی ما را بهتر درک کنید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید با استفاده از آن دوربین دوچشمی خوبی را برای خود انتخاب کنید. اگر مایل به خرید دوربین دوچشمی هستید، می‌توانید از فروشگاه ما به آدرس (https://dolenz.ir)دیدن کنید و از محصولات ما با کیفیت و قیمت مناسب استفاده کنید. همچنین اگر علاقه‌مند به مطالعه‌ی مقالات مرتبط دیگر هستید، می‌توانید از وب‌سایت ما بازدید کنید و از محتوای ما لذت ببرید. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید. با تشکر از شما.

چرا  خرید بهترین دوربین شکاری برای تماشای مسابقات استادیومی و تئاتر از دولنز

فروشگاه دولنز یکی از بهترین و تخصصی ترین فروشگاه های اینترنتی دوربین های شکاری در ایران است.
این فروشگاه دارای محصولات متنوع و با کیفیتی از برندهای معتبر جهانی مانند سواروسکی ،ورتکس ، ونگارد ، لایکا ، بایگیش ، زایس، بوشنل، نیکون، الیمپوس و … است.

ضمانت طلایی «دولنز» یعنی بهترین دوربین دوچشمی

مناسب شب در دستان شما – وقتی کیفیت یک دوربین اصل حرف اول را میزند!

همانطور که میدانید خرید یک دوربین دوچشمی علاوه بر مشقت هایی که در زمینه تامین هزینه دوربین و انتخاب ان وجود دارد باز هم در هنگام خرید، ان هم به صورت اینترنتی ،دو دغدغه اصلی وجود خواهد داشت….اصل بودن دوربین و سلامت کامل ان هنگام تحویل درب منزل!

خصوصا این مورد در خرید محصولات اپتیکی ان هم به صورت غیر حضوری حساسیت بالایی دارد

قاعدتا هیچ کس دوست ندارد بعد از  مشورت و تحقیق و جور کردن هزینه یک دوربین خوب،  هنگام  تحویل دوربین متوجه بشود دوربین مشکل دارد یا دچار دوبینی است و….

این میتواند بزرگترین کابوس خریداران و دوستداران دوربین باشد!!

فروشگاه دولنز با نهایت غرور مفتخر است که تمامی محصولات اپتیکی را به علت حساسیت هایی که در حمل دوربین های دوچشمی و اصل بودن دوربین ها(با توجه به تنوع بالای محصولات فیک در بازار) وجود دارد دارای کارت ضمانت طلایی و ضمانت نامه طلایی کرده است و کارت ضمانتنامه را به همراه دوربین خریداری شده برای شما ارسال میکند.

ضمانت طلایی
ضمانت طلایی

این فروشگاه همچنین دارای نماد اعتماد الکترونیکی و مجوزهای لازم برای فروش آنلاین است و از اصالت و کیفیت کالاهای خود مطمئن است. این فروشگاه به شما مشاوره رایگان قبل از خرید می‌دهد و با توجه به نیاز، سلیقه و بودجه شما، بهترین دوربین را به شما پیشنهاد می‌کند. این فروشگاه از بسته بندی ایمن و مقاوم برای محافظت از کالاها استفاده می‌کند و ارسال رایگان و سریع را به تمام نقاط کشور انجام می‌دهاین فروشگاه دوربین های گران قیمت را برای اولین بار در کشور به صورت VIP  ارسال میکند. فروشگاه دولنز با کلیه شرکت ها همکاری لازم را به عمل میاورد.

تلفن 09337338614  ادرس سایت https://dolenz.ir

جهت خرید دوربین های معرفی شده با بهترین قیمت ممکن و بهترین کیفیت با کارت ضمانت طلایی اصالت دولنز به بخش {{{ فروشگاه دولنز }}} سایت ما مراجعه کنید (بر روی کلمه فروشگاه کلیک کنید) یا با کارشناسان ما تماس بگیرید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *