بهترین دوربین دوچشمی برای نجوم و رصد آسمان

دوربین شکاری یکی از ابزارهای مفید برای رصد ستارگان است. به سختی می‌توان ابزاری را یافت که از نظر سبکی، کاربری آسان و نیز نمایش نماهایی گسترده از آسمان پرستاره، بر دوربین‌ دو چشمی برتری داشته باشد. برای رصد ستارگان، دوربین‌های دو چشمی با بزرگنمایی بالا و میدان دید وسیع مناسب هستند.

بهترین دوربین دوچشمی برای نجوم و رصد آسمان:

یک دوربین دوچشمی نجومی برای تازه کارها گاهی کارایی بیشتری از یک تلسکوپ دارد.

روی بدنه دوربین‌های دوچشمی دو عدد نوشته می‌شود که عدد اول بزرگنمایی و عدد دوم قطر عدسی شیئی دوربین است.

برعکس تصور بیشتر مردم، بزرگنمایی در ابزارهای اپتیکی برای منجم‌ها چندان فاکتور مهمی نیست. بلکه قطر عدسی شیئی ( عدسی اصلی) اهمیت اصلی را دارد، چرا که میزان گردآوری نور به آن وابسته است.با دوربین دوچشمی بسته به نوع آن ، می‌توانید ۲۵ یا حتی ۵۰ برابر ستاره‌های بیشتری نسبت به چشم غیرمسلح، ببینید.

تلسکوپ‌ها بزرگ هستند و برای پایداری باید روی سه پایه‌ها یا جعبه‌های مخصوص قرار بگیرند. هنگام استفاده از تلسکوپ باید با بازوی کشیده عدسی شیئی را تنظیم کنید اما دوربین‌های دوچشمی می‌توانند محکم در حدقه‌ی چشم جای بگیرند تا باز هم پایداری بیشتری داشته باشند. اینجاست که دوربین‌های دوچشمی حتی نسبت به بهترین تلسکوپ‌های موجود برتری دارند.

تلسکوپ‌ها اجرام را بزرگ‌تر نشان می‌دهند اما کار اصلی آن‌ها جمع‌آوری نور است. با بزرگ‌نمایی بیشتر، یک جرم کم‌نورتر به‌نظر می‌رسد. این موضوع به‌ویژه هنگام رصد اهداف اعماق آسمان مانند دنباله‌دارها، کهکشان‌ها و خوشه‌های ستاره‌ای باز، مشکل‌ساز است.

همچنین بخوانید: تشخیص دوربین الصقر اصل

بیشتر تلسکوپ‌ها از یک چشمی استفاده می‌کنند اما دوربین دوچشمی واقعا «دو چشم» برایتان فراهم می‌کند و دو برابر فرصت دارید تا مغز خود را به نور ستاره عادت دهید. به یاد داشته باشید، دیدن در ذهن شما اتفاق می‌افتد و برای لذت‌بخش‌ترین تجربه، باید حواستان را روی هدف متمرکز کنید.

تلسکوپ‌ها فقط منطقه‌ی کوچکی از آسمان را نشان می‌دهند اما دوربین‌های دوچشمی با میدان دید وسیع‌تر، به اسکن آسان آسمان برای یافتن اهداف گوناگون کمک می‌کنند و درک بهتری از شیوه‌ی ارتباط اجرام کیهانی با یکدیگر، از جمله صورت‌های فلکی فراهم می‌کنند.

بسیاری از تلسکوپ‌ها آسمان را معکوس یا آینه‌وار نشان می‌دهند، اما دوربین دوچشمی دنیا را از منظر واقعی به نمایش می‌گذارد. تلسکوپ‌ها همچنین با توجه به فناوری ساخت و میزان مواد استفاده شده، گران‌قیمت هستند اما دوربین‌های دوچشمی را می‌توان با قیمت‌های مناسبی تهیه کرد.

اما در کل بهترین دوربین دوچشمی آن‌هایی هستند که می‌توانید همیشه همراه خود داشته باشید. بنابراین محصولی را بخرید که به احتمال زیاد چه در حیاط یا در سفر یا هر مکان دیگری، بیشتر از آن استفاده خواهید کرد.

اگر علاوه بر رصد آسمان شب، قصد دارید با خرید دوربین دوچشمی از آن برای تماشای بازی‌ها، کنسرت‌ها، تماشای پرندگان، قایق‌ها یا هر فعالیت زمینی دیگری استفاده کنید، دو نکته‌ی مهم وجود دارد: فوکوس نزدیک و وزن کم.

دوربینهای دوچشمی می توانند راحتترین ابزار نجوم رصدی باشند.شما به راحتی انها را برداشته و شروع به دیدن می کنید.این دوربینها واقعا قابل حمل‌اند و انتخاب بسیار مناسبی برای کسانی هستند که می خواهند در هر لحظه دلخواه سریعا رصد کنند.شاید بزرگترین حسن دوربینهای دوچشمی میدان دید زیاد انها باشد که باعث اسان شدن رصد می شود.اجرام زیادی هستند که در دوربینهای دوچشمی بهتر از تلسکوپها دیده می شونداین به خاطر اندازه بزرگ این اجرام است.

انتخاب دوچشمی ها برای نجوم

انتخاب دوچشمی ها برای نجوم

هر دوربین دوچشمی دو عدد را در مشخصات خود دارد. بطور مثال 50 *7 یا 100*20 عدد اول میزان بزرگنمایی و عدد دوم قطر شیئی بر حسب میلیمتر می باشد.بنابراین بطور مثال 50 *7 به معنی 7 برابر بزرگنمایی و 50 میلیمتر قطر شیئی است.

دوربین دوچشمی مناسب رصد آسمان شب

بله، دوربین‌های دوچشمی برای رصد آسمان شب و تماشای شگفتی‌های کیهانی بسیار مناسب هستند. این دوربین‌ها به شما امکان می‌دهند تا به طور دقیق و با بزرگ‌نمایی بیشتر، ستاره‌ها، سیارات، دنباله‌دارها و سایر اجرام آسمانی را مشاهده کنید.

در انتخاب دوربین دوچشمی برای رصد آسمان، موارد زیر را در نظر بگیرید:

1. بزرگنمایی (Magnification): دوربین‌های دوچشمی با بزرگنمایی بالا، به شما امکان مشاهده جزئیات بیشتری را می‌دهند. معمولاً دوربین‌های با بزرگنمایی 10الی 20 یا بیشتر مناسب برای رصد آسمان هستند.

2. قطر عدسی (Objective Lens Diameter): قطر عدسی دوربین نیز مهم است. دوربین‌های با قطر عدسی بزرگ‌تر، نور بیشتری را جمع‌آوری می‌کنند و امکان مشاهده بهتر در شرایط کم‌نوری را فراهم می‌کنند. به عنوان مثال، دوربین‌های با قطر عدسی 50 الی  80 یا 100 میلی‌متر مناسب برای رصد آسمان هستند.

3. پایداری: دوربین‌های دوچشمی بزرگ هستند و برای پایداری باید روی سه پایه‌ها ی  مخصوص قرار بگیرند. اما استفاده از آن‌ها آسان‌تر از تلسکوپ‌ هاست.

با انتخاب دقیق دوربین دوچشمی، تجربه‌ی رصد آسمان را به حداکثر برسانید و از دیدن جهان کیهانی لذت ببرید.

در رصد به دلیل حرکت کم و ساکن بودن دیگر ابعاد اهمیتی ندارد و هرچه بزرگتر بهتر ،دوربین های  دو چشمی سایز 50×10 ، 70×15 ، 56×15  و80×20 100×20محبوب هستند . برای شروع نجوم اماتوری میتوانید با بزرگنمایی 10 یا 12 یا 16 در دهانه لنز 50 اغاز کنید . دوربین دوچشمی مناسب رصد آسمان شب

قطر مردمک نور خروجی برای بهترین دوربین دوچشمی برای نجوم و رصد آسمان

یک فاکتور بسیار مهم در انتخاب دوچشمی ها قطر مردمک نور خروجی می باشد.قطر نور خروجی به سادگی از تقسیم قطر شیئی بر مقدار بزرگنمایی حاصل می گردد .به طور مثال در یک دوربین دوچشمی 50*7 قطر مردمک خروجی از تقسیم 50 بر 7 که عدد حاصل 7.1 است حاصل می گردد.هر چه قطر مردمک نور خروجی را بزرگتر در نظر بگیریم تصویر درخشان تر به نظر می اید.متاسفانه حدی نهایی برای قطر مردمک نور خروجی از چشمی دوربین وجود دارد که همانا قطر مردمک چشم انسان است.اگر قطر نور خروجی از دوچشمی بیشتر از قطر مردمک چشم انسان باشد بخشی از نور نمی تواند وارد چشم انسان شود و بخشی از ان هدر می رود.قطر مردمک چشم انسان در بهترین شرایط (تاریکترین محیط) به 6-7 میلیمتر می رسد.بنابراین قطر مردمک نور خروجی از دوربین یا تلسکوپ نباید بیشتر از این مقدار باشد.بنابراین یک دوربین دوچشمی 70*7 قطر مردمک خروجی برابر 10 میلیمتر خواهد داشت که باعث می شود هیچگاه نتواند بهینه کار کند.

همچنین بخوانید: دوربین روی اسلحه

بزرگنمایی برای بهترین دوربین دوچشمی برای نجوم و رصد آسمان

میزان روشنایی تصویر در دوچشمی ها مهمتر از میزان بزرگنمایی است.بزرگنماییهای کم مثل 7 برابر تا 10 برابر هم میدان دید بسیار زیادی را فراهم می کنند و هم می توان در این بزرگنماییها به راحتی دوربین دوچشمی را با لرزش کم در دست نگه داشت.هر چه بزرگنمایی افزایش یابد میزان درخشندگی تصویر کاهش می یابد و برای حل این موضوع باید قطر شیئی افزایش یابد که این باعث سنگین شدن دوچشمی می گردد.دوچشمی های با بزرگنمایی 12 تا 25 برابر قطر شیئی 60 تا 100 میلیمتر را طلب می کنند .دوچشمی های با این اندازه ها بزرگ و سنگین هستند و برای استفاده از انخا باید انها را روی سه پایه نصب کرد.

پوشش اپتیکی بهترین دوربین دوچشمی برای نجوم و رصد آسمان

شیشه های استاندارد اپتیکی 4 درصد از نور رسیده را بازتاب می کنند و 96 درصد را عبور می دهند .در حالی که ممکن است این مقدار کم و قابل چشم پوشی به نظر اید توجه داشته باشید که فقط یک سطح اپتیکی در دوچشمی ها وجود ندارد .حداقل 6-7 سطح اپتیکی است که بخشی از نور از سطح انها بازتابیده می شوند و هر بار بخشی از نور هدر می رود و در نهایت حتی ممکن است نیمی از نور رسیده از اجرام اسمانی از بین برود .بنابراین استفاده از پوشش ضد بازتابش

(anti reflecting coating) ) ضرورت پیدا می کند.

همچنین بخوانید: آموزش نحوه تنظیم دوربین شکاری

میدان دید بهترین دوربین دوچشمی برای نجوم و رصد آسمان

میدان دید تلسکوپها عموما در حد 1 تا 2 درجه در بزرگنماییهای کم است در حالی که میدان دید دوربینهای دو چشمی عموما خیلی بیشتر و در حدود چند درجه است.البته این به این معنی نیست که در تلسکوپها نمی توان میدان دید زیاد داشت .اما میدان دید در دوچشمی ها بسیار بیشتر است.

میدان دید بهترین دوربین دوچشمی برای نجوم و رصد آسمان

دوربین های چند منظوره بهترین دوربین دوچشمی برای نجوم و رصد آسمان

همچنین دوربینهای دوچشمی ابزاری چند منظوره می باشند.بدین صورت که در شب دوربینی نجومی اند و در روز دوربینی برای طبیعت.

همچنین دوربینهای دوچشمی از این نظر که در واقع دو دوربین هستند و راصد از هر دو چشم خود برای مشاهده استفاده می کند برای استفاده راحت تر از تک چشم هستند.
برای دیدن اسمان اصولا دوچشمی هایی بزرگتر از 40 میلیمتر پیشنهاد می شوند .دوربینهایی مثل 40*8 یا 50*7 یا 50*10 دوربینهایی سبک و ارزانند که برای مقاصد نجومی هم بسیار مناسب اند.

همچنین بخوانید: نحوه تمیز کردن دوربین شکاری

دوربینهای بزرکتر مثل 70*15 یا 80*20 یا 90*20 یا 100*25 بسیار قوی هستند و با انها می توان بسیاری از اجرام اعماق اسمان را دید ولی این دوربینها گران و سنگین اند و برای استفاده از انها باید از سه پایه استفاده کرد.

از دوربینهای با شیئی بزرگتر از 100 میلیمتر حتی می توان برای شکار دنباله دارها و نواختر ها استفاده کرد
برای شروع نجوم آماتوری میتوان از بزرگنمایی ۱۰ یا ۱۲ یا بالاتر استفاده کرد در دهانه لنز ۴۰ یا ۵۰ میلیمتر  از برند های باکیفیت نیکون ، الیمپوس ، ورتکس و…
با این انتخاب هم میتوانید ستاره ها و اجرام آسمانی را در شب نگاه کنید هم از طبیعت روز لذت ببرید .

چرا  خرید بهترین دوربین دوچشمی برای نجوم و رصد آسمان از دولنز

فروشگاه دولنز یکی از بهترین و تخصصی ترین فروشگاه های اینترنتی دوربین های شکاری در ایران است.
این فروشگاه دارای محصولات متنوع و با کیفیتی از برندهای معتبر جهانی مانند سواروسکی ،ورتکس ، ونگارد ، لایکا ، بایگیش ، زایس، بوشنل، نیکون، الیمپوس و … است.

ضمانت طلایی «دولنز» یعنی بهترین دوربین دوچشمی

مناسب شب در دستان شما – وقتی کیفیت یک دوربین اصل حرف اول را میزند!

همانطور که میدانید خرید یک دوربین دوچشمی علاوه بر مشقت هایی که در زمینه تامین هزینه دوربین و انتخاب ان وجود دارد باز هم در هنگام خرید، ان هم به صورت اینترنتی ،دو دغدغه اصلی وجود خواهد داشت….اصل بودن دوربین و سلامت کامل ان هنگام تحویل درب منزل!

خصوصا این مورد در خرید محصولات اپتیکی ان هم به صورت غیر حضوری حساسیت بالایی دارد

قاعدتا هیچ کس دوست ندارد بعد از  مشورت و تحقیق و جور کردن هزینه یک دوربین خوب،  هنگام  تحویل دوربین متوجه بشود دوربین مشکل دارد یا دچار دوبینی است و….

این میتواند بزرگترین کابوس خریداران و دوستداران دوربین باشد!!

فروشگاه دولنز با نهایت غرور مفتخر است که تمامی محصولات اپتیکی را به علت حساسیت هایی که در حمل دوربین های دوچشمی و اصل بودن دوربین ها(با توجه به تنوع بالای محصولات فیک در بازار) وجود دارد دارای کارت ضمانت طلایی و ضمانت نامه طلایی کرده است و کارت ضمانتنامه را به همراه دوربین خریداری شده برای شما ارسال میکند.

ضمانت طلایی
ضمانت طلایی

این فروشگاه همچنین دارای نماد اعتماد الکترونیکی و مجوزهای لازم برای فروش آنلاین است و از اصالت و کیفیت کالاهای خود مطمئن است. این فروشگاه به شما مشاوره رایگان قبل از خرید می‌دهد و با توجه به نیاز، سلیقه و بودجه شما، بهترین دوربین را به شما پیشنهاد می‌کند. این فروشگاه از بسته بندی ایمن و مقاوم برای محافظت از کالاها استفاده می‌کند و ارسال رایگان و سریع را به تمام نقاط کشور انجام می‌دهاین فروشگاه دوربین های گران قیمت را برای اولین بار در کشور به صورت VIP  ارسال میکند. فروشگاه دولنز با کلیه شرکت ها همکاری لازم را به عمل میاورد.

تلفن 09337338614  ادرس سایت https://dolenz.ir

جهت خرید دوربین های معرفی شده با بهترین قیمت ممکن و بهترین کیفیت با کارت ضمانت طلایی اصالت دولنز به بخش {{{ فروشگاه دولنز }}} سایت ما مراجعه کنید (بر روی کلمه فروشگاه کلیک کنید) یا با کارشناسان ما تماس بگیرید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *